گـــروه صنعتی زاگــــــــــرا صـــــنعـت

تولید کننده انواع دیگ های بخار ، دیگ های آبگرم

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
بهمن 24, 1401

فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر

یکی از پرکاربرد ترین مصارف فیلترهای شنی، استفاده از آن به عنوان فیلتراسیون استخرها می‌باشد. فیلتر شنی استخر یکی از مناسب ترین و بهینه ترین انتخابها در زمینه تصفیه آب استخر می‌باشد. کلیه استخرها اعم از عمومی، خصوصی، روباز، سر پوشیده و… جهت نظافت و زیبایی هر چه بیشتر به فیتراسیون احتیاج دارد. برای درک بهتر موضوع شما خود را به عنوان یک شناگر حتی آماتور در نظر بگیرید. طبیعتا شما به شنا در یک استخر تمیز و عاری از هرگونه آلودگی رغبت بیشتری خواهید داشت.

گروه صنعتی ناب زیست آمادگی مشاوره، طراحی ساخت و اجرای فیلتر شنی برای هر نوع استخر با هر ابعادی را دارد که بسته به مشخصات آب و ابعاد استخر و موتور خانه بهترین و ایده آل ترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهد داد.

فیلتر شنی استخر
فیلتر شنی استخر

طراحی فیلتر شنی استخری

جهت طراحی بهینه و مهندسی جهت فیلتراسیون آب استخر چند عامل مورد بررسی قرار می‌گیرد. اولین فاکتور مشخصات آب استخر می‌باشد که بهترین گزینه برای آن آزمایش آب می‌باشد. مورد بعدی و مهم در طراحی، حجم کلی آب استخر است. زیرا فیلترشنی بر اساس دبی آب در واحد زمان طراحی می‌گردد.

برای مثال فیلتر شنی 5 متر مکعب در ساعت. سرعت جریان فاکتور اساسی دیگر در طراحی سند فیلتر تند محسوب می‌شود. سرعت جریان یا به عبارت بهتر سرعت خطی آب استخر عامل مهم در کیفیت آب خروجی فیلتراسیون ما می‌باشد. برای استخرها به طور عمومی سرعت خطی آب مقدار 20 متر در ساعت در نظر گرفته می‌شود. مگر در کارهایی که کاربری خاصی مد نظر باشد. که در این حالت از آیین نامه‌ها و دستورالعملهای معتبر بین المللی و داخلی همچون BS و ASME و… برای طراحی فیلتر شنی استفاده می‌شود.

اما معنای این سرعت جریان چیست؟ در یک استخر بصورت کلی میتوان گفت فیلتر طراحی شده بایستی کل حجم آب استخر را در بازه زمانی 8 الی 10 ساعته یک بار بطور کامل از خود عبور دهد. برای مثال برای یک استخر با حجم آب 80 متر مکعب، یک سند فیلتر با ظرفیت گذر 8 متر مکعب در ساعت مناسب می‌باشد. این فیلتر می‌تواند کل آب استخر را در مدت زمان 10 ساعته فیلتر کند.

مزایای استفاده از فیلتر شنی در استخر

سیستم فیلتراسیون شنی بخش مهمی از تاسیسات استخر شما است. انتخاب صافی مناسب براساس تجربیات سالهلی متمادی، ناب زیست همیشه به کارفرمایان خود، فیلترهای شنی جهت فیلتر آب استخر پیشنهاد میدهد. زیرا این فیلترها عملکرد خود را طی سالها استفاده اثبات نموده اند.

فیلتر شنی استخری یک سیستم فیلتراسیون با کیفیت بالا است. برخلاف دیگر سیستمهای فیلتراسیون، این نوع فیلتر هر دو نوع ذرات بزرگدانه و ریزدانه را به خود جلب می‌کند. ذرات بزرگ شامل کدوراتی مانند مو، حشرات و برگها است. اغلب فیلتر شنی‌ها این بقایای درشت دانه را کاملاً خوب جذب می‌کنند. تفاوت در ذرات خاک کوچکتر، آلاینده‌های واقعی استخر شنا نهفته است. این دسته شامل جلبکها و فسفاتها است. صافی شنی تنها راه برای حذف آلودگیهای کوچک نامرئی از استخر است.

با انتخاب فیلتر شنی مناسب برای استخر خود می‌توانید از رشد بی رویه جلبکها به مقدار زیادی جلوگیری نمایید. اگر استخر شما مجهز به پمپ آب نباشد، فیلترشنی کار نخواهد کرد. برای اطمینان از اینکه آب استخر شما دوباره شفاف شود، به هر دو مؤلفه سیستم نیاز دارید. وظیفه این پمپ هدایت جریان آب از استخر به محفظه سیستم فیلتراسیون شما می‌باشد. آب استخر از طریق اسکیمرها، سرریز یا زیر جریان به سمت صافی شنی استخر حرکت می‌کند. این آب، آبی سطحی می‌باشد.

اگر استخر شما اسکیمر داشته باشد، سیستم اسکیمر به احتمال زیاد دارای سبد پیش فیلتر یا فیلتر است. در این مرحله اغلب ذرات بزرگ جذب و حذف می‌‌شوند. حذف اولیه مواد بزرگ، سبب افزایش عمر سیستم فیلتراسیون اصلی شما خواهد شد.

هنگامی که آب به فیلتر شنی استخر برسد، از طریق دریچه از بالا به پایین پمپ می‌شود. این صافی با یک بستر تصفیه پر شده است. ما همیشه علی رغم در دسترس بودن بسترهای دیگر همچون گرانولهای شیشه‌ای، شن سیلیس را انتخاب می‌کنیم.

آب در بالای شن قرار دارد و از طریق آن نفوذ کرده و به سمت پایین حرکت می‌کند. ناخالصی‌ها جذب شن و ماسه بستر شده و آب تمیز و تازه از فیلتر استخر خارج می‌شود. سپس آب به استخر شنا هدایت می‌شود و گاهی اوقات بسته به نیاز مصرف کننده آب ابتدا به تاسیسات گرمایشی رفته و سپس وارد استخر اصلی می‌گردد.

تعمیر و نگهداری فیلتر استخری

فیلتر شنی استخری به طور کلی نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد. شما باید هر هفته با انجام یک بکواش برای حدود 5 دقیقه فیلتر را تمیز کنید. برای اینکار شما باید سیستم شیر کنترلی آن را بروی حالت شست و شو قرار دهید.

بعد از 5 سال شما نیاز به تعویض شن و ماسه در بستر فیلتر خود دارید. این امر هنگامی مورد نیاز است که فشار داخلی مخزن افزایش داشته و سرعت حرکت آب به علت انسداد منافذ بستر کاهش پیدا کرده است. بنابراین منافذ فیلتر استخر میتواند مسدود شود و با افزایش فشار داخل، سرعت جریان کاهش پیدا خواهد کرد. عدم تعویض به موقع بستر سیلیس میتواند سبب خرابی کامل فیلتر شنی شما گردد.

 

پارامترهای طراحی فیلتر شنی؟

برای طراحی فیلتر شنی استخر می‌بایست به فاکتور سرعت خطی آب توجه کنیم. برای آب استخر معمولا سرعت خطی آب را 20 متر در ساعت در نظر میگیرم و برای استخرهای مختلف با توجه به نوع استخر و خصوصی یا عمومی بودنش بین 8-3 ساعت در نظر می‌گیریم. به بیان دیگر فیلتر شنی باید ظرفیت فیلتر نمودن کل آب استخر را در 3 تا 6 ساعت داشته باشد.

کاربردهای فیلتر شنی گالوانیزه و فایبرگلاس؟

  1. تصفیه آب استخر
  2. پیش تصفیه اسمز معکوس
  3. تصفیه پساب فاضلاب
  4. تصفیه آب شرب
  5. تصفیه آب کشاورزی
  6. ورودی آب برج خنک کننده

نظرات کاربران

  • تحویل اکسپرس

  • پرداخت در محل

  • هفت روز ضمانت بازگشت

  • ضمانت کالا

  • پشتیبانی آنلاین

هدف از تاسـیس این گروه فـنی تامـین تجهـیزات و نگـهداری بخشهای مختـلف تاسیـسات مـکانیک بوده و با شرکـت ها و تولـیدکنندگان بزرگ و به نام ایران همکاری هایی نزدیکی داشته است. لذا با تغییر سیاست های این گـروه نسبت به نیاز بازار ایران از ابتـدای سال ۱۳۹۶ و پس از دریافت مجوز های لازم اقدام به راه اندازی خط تولید خود در زمینه طراحی و تولید بویلرها و مخازن تحـت فشـار با برند زاگـرا نموده است که با نظارت شرکت های فنی بازرسی استاندارد پس از تهیه نقشه ها و تایید آن تولید می نماییم.

شیراز – بلوار شهید رجایی (فرهنگ شهر) – حدفاصل کوچه ۳۰ و ۳۲- ساختمان ساتراپ – طبقه ۴ – واحد ۲۰

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت زاگرا صنعت می باشد

طراحی و توسعه : شرکت مدیران | کانون تبلیغات سورنو

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user