گـــروه صنعتی زاگــــــــــرا صـــــنعـت

تولید کننده انواع دیگ های بخار ، دیگ های آبگرم

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
آذر 28, 1402

مبدل حرارتی استخر

یکی از راه های گرم کردن آب استخر استفاده از مبدل های حرارتی است. این دستگاه حرارت را بین دو دستگاه مبادله میکند. این مبدل ها میتوانند از طریق آب و گاز و هوا تبادل را انجام دهند.
مبدل حرارتی استخر دارای دو مدار گردش سیار نیز میباشند که در یک مدار از دیگ ها و در مدار دیگر آب گرم گردش میکند.
وجه تمایز این محصول با آبگرمکن در کیفیت ، دوام و پایداری بالاتر آن است که انرژی کمتری نسبت به آبگرمکن مصرف میکند و ار نظر اقتصادی بصرفه تر هست.

مبدل حرارتی در استخر

انواع مبدل های حرارتی استخر

انواع مبدل‌های حرارتی بر اساس نوع استفاده، ساختمان، و شکل ظاهری به سه دسته اصلی پوسته و لوله، صفحه‌ای، و هوا خنک تقسیم می‌شوند. مبدل حرارتی پوسته و لوله خود در دو نوع مسی و تمام استیل موجود است. برای گرمایش استخر از مبدل حرارتی نوع پوسته و لوله استفاده می‌شود.

 

مبدل حرارتی پوسته و لوله

از معروفترین مبدل هایی که در صنایع استفاده میشود مبدل های حرارتی پوسته ولوله میباشد که زمانی استفاده می شود که لازم به تماس زیاد و فشار بالا تر از 30 بار و بیشتر از 260 درجه سانتی گراد باشد.
این مبدل ها از تعدادی لوله تشکیل شده اند که درون استوانه قرار میگیرند. دو سیال که یکی سرد و دیگری گرم میباشد بدون ارتباط مستقیم با همدیگر در یک دیوار فلزی لوله ای تبادل حرارت میکنند بدین ترتیب یکی از سیال ها درون لوله و آن یکی در کناره های لوله جریان پیدا میکند که این عمل باعث به جوش آمدن مایع درون لوله میشود .
همچنین این دو سیال قادرند که در جهت های مختلف در حرکت باشند. این مبدل ها بر حسب مقدار پاس های بین لوله و پوسته تقسیم بندی میشوند.

 

اجزای تشکیل دهنده مبدل حرارتی پوسته و لوله

مبدل حرارتی پوسته و لوله از اجزای زیر تشکیل یافته است:

هدر جلویی: بخشی است که سیال وارد تیوب مبدل می‌‌شود.

هدر پشتی: بخشی که سیال از تیوب مبدل تگ گذر و چند گذر خارج می‌‌شود.

تیوب باندل: که در بر دارنده تیوب، نگهدارنده تیوب، بافل و غیره است.

مبدل حرارتی استوانه ای

انواع مبدل حرارتی استخری پوسته و لوله

مبدل‌های حرارتی پوسته و لوله انواع مختلفی دارند که می‌توان آن ها رادر سیستم‌های گرمایشی استخر، سونا و جکوزی استفاده کرد. مبدل‌های پوسته و لوله به سه مدل تیوب شیت ثابت، U شکل، و یک سر شناور تقسیم می‌شوند.
همچنین، مبدل‌های حرارتی پوسته و لوله بر اساس استاندارد بین‌المللی TEMAطراحی می‌شوند که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود:

کلاس R: درفرآیندهای مرتبط با نفت و گاز به کار می‌‌رود.
کلاس C: فرآیندهای عمومی و تجاری از این کلاس بهره می‌‌برند.
کلاسB: فرآیندهای شیمیایی از این کلاس استفاده می‌‌کنند.

اجزای تشکیل دهنده مبدل حرارتی پوسته و لوله

مبدل حرارتی پوسته و لوله از اجزای زیر تشکیل یافته است:

  •    هدر جلویی: بخشی که سیال وارد تیوب مبدل می‌‌شود.
  •    هدر پشتی: بخشی که سیال از تیوب مبدل تگ گذر و چند گذر خارج می‌‌شود.
  •    تیوب باندل: که در بر دارنده تیوب، نگهدارنده تیوب، بافل و غیره است.

 

بهترین شیوه خرید مبدل های حرارتی استخر

همانطور که در مطالب قبل ذکر شد نتیجه گرفتیم ، مبدل های حرارتی استخر از نوع پوسته و لوله از دیگر مبدل های مشابه کارآمد تر و دارای عملکرد بهترین هستن به این دلیل که این مبدل ها نسبت به نمونه های مشابه دچار گرفتگی رسوب نمیشوند. همچنین برای بالا بردن راندمان مبدل های حرارتی می توان از پمپاژ سیرکولاتور استفاده کرد همچنین برای استخر هایی که حجم زیادی از آب را در بر میگیرند گرمایش به صورت موازی و سری کردن پیشنهاد میگردد که مکان آن ها برای قرارگیری مبدل حرارتی در موتور خانه است.

این مبدل ها بر اساس دمای آب استخر و نوع آن (سرباز یا سرپوشیده بودن آن) دارای پتانسیل های متفاوتی میباشند.
این مبدل ها به دلیل کاهش افت فشار مبدل کویل های U شکل به کار نمیروند.

در مبدل های حرارتی استخر در تولید گرمایش استخر به دو نوع استیل و مسی موجود می باشد. که هزینه های مبدل های حرارتی استیل از مسی بسیار بالا تر است و این امر به دلیل محدودیت در اندازه این مدل مبدل ها هست. که این موضوع در مبدل های مسی برعکس هستند و متناسب با اندازه استخر موجود میباشند.
همچنین برای استفاده از مبدل حرارتی به مشعل و دیگ نیاز می باشد.


با توجه به توضیحات ارائه شده و در نظر گرفتن نکات قابل توجه برای انتخاب بهتر ، سوالات خود و یا مشاوره بیشتر میتوانید به متخصصین و مشاورین فروش شرکت زاگراصنعت که در این زمینه به طور تخصصی فعال میباشد مراجعه فرمایید تا بهترین انتخاب را به ارمغان آورید.

نظرات کاربران

  • تحویل اکسپرس

  • پرداخت در محل

  • هفت روز ضمانت بازگشت

  • ضمانت کالا

  • پشتیبانی آنلاین

هدف از تاسـیس این گروه فـنی تامـین تجهـیزات و نگـهداری بخشهای مختـلف تاسیـسات مـکانیک بوده و با شرکـت ها و تولـیدکنندگان بزرگ و به نام ایران همکاری هایی نزدیکی داشته است. لذا با تغییر سیاست های این گـروه نسبت به نیاز بازار ایران از ابتـدای سال ۱۳۹۶ و پس از دریافت مجوز های لازم اقدام به راه اندازی خط تولید خود در زمینه طراحی و تولید بویلرها و مخازن تحـت فشـار با برند زاگـرا نموده است که با نظارت شرکت های فنی بازرسی استاندارد پس از تهیه نقشه ها و تایید آن تولید می نماییم.

شیراز – بلوار شهید رجایی (فرهنگ شهر) – حدفاصل کوچه ۳۰ و ۳۲- ساختمان ساترا – طبقه ۴ – واحد ۲۰

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت زاگرا صنعت می باشد

طراحی و توسعه : شرکت مدیران | کانون تبلیغات سورنو

محصول به سبد خرید اضافه شد

بستن

کالاها

دسته بندی ها